Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ellenörző lámpák bal

2015.12.27

Felső sor:

Irányjelző: a két nyíl egymástól eltérő irányba mutat. A villogási számából kiderülhet, hogy az egyik vagy több égő kiégett vagy sem. Ha gyorsan villog akkor minden szín alatt ellenőrizzük a kinti jelzőfényeket. Az elakadás jelző más köröm fut tehát semmi képp ne azzal ellenőrizzük. Vegyük a fáradságot és oldalanként végezzük el.

Olajnyomás: indításkor világít. Majd egy pár tized másodperc múlva kialszik. Ez a tökéletes. Hidegben egy kicsit később alszik el. De így sem érheti el az egy másodpercet. Ha menet közben élesebb kanyaroknál melyet nagyobb sebességgel veszünk be és felvillan. Okvetlen ellenőrizzük az olaj szintet. De ezt ne akkor miután leállítottuk a kocsit. Várjunk vele egy fél órát, de egy órát is várhatunk. Idő kell az olaj lecsurgásának, hogy pontos értéket mutasson. Ha a kis lámpa folyamatosan világít menet közben, de nagyobb gázadásnál elalszik. Majd alaphelyzetben újra világít. Ekkor már aktuális egy olajcsere. A jelenség oka a túl sűrű olaj ami a kisebb járatokat képes eltorlaszolni és a motor károsodásához vezethet. A besűrűsödése okozhatja az elfáradt olaj (10-15000 km cserélni kell), vagy az erősebb kopásból eredő fémpor (nem megfelelő olaj).

Rögzítő fék jelző: menet közben főleg fékezéskor, vagy kanyaroknál bevillan. Akkor a fékfolyadék szint alacsony. Utána kell tölteni. Itt is különféle típusok vannak amit nem ajánlott összekeverni. A fékfolyadékot is cserélni kell. A gépjármű használati időtől függően 1 illetve 2 évente ajánlott (bevizesedése miatt). HA a visszajelző lámpa folyamatosan világít elindulás után. Az a 'kézifék' vagy más néven rögzítőfék behúzását jelzi. Elindul az autó de nagyon nehezen megy. A hátsó féket rögzíti. Ilyenkor a fékpofáról képes leesni a fékbetétek. Sőt a dob felmelegedése akár a fékdob károsodásához is vezethet. Ha a kar visszaengedésekor lóg laza marad a kézifék huzal tönkre ment, legrosszabb esetben a fékpofák zárva maradtak. Ajánlott szerelőhöz fordulni.

Motor diagnosztikai lámpa: Ha a gyújtásra adáskor villog akkor az elindulásgátlóval problémák vannak. Lehet hogy csak elmozdult a kulcsban lévő Chip. Ilyenkor a kulcsot egy csavarhúzóval szétpattintva lehet ellenőrizni. Ha a hiba továbbra is fent áll. Akkor az elektronika elfelejtette a jelet. Sajnos szerviz. Ha a lámpa indulás után égve marad, vagy esetleg egy bizonyos idő után felvillan és folyamatosan világít. Az valamilyen hibát jelez. Ezt szintén szervizben tudják orvosolni. (A következő leírásban a hibakód kivillogtatása házilag, ajánlom szerviz előtt ezt elvégezni. Sokszor hallottam olyanról mikor a kocsinak egy kis szenzorja ment tönkre de még az üzemanyag szivattyút is kicserélték és kiszámlázták).